Här har vi samlat de vanligaste frågorna vi får från våra kunder.
Skulle du inte hitta informationen som du letar efter bland frågorna här, så är du alltid välkommen att kontakta oss. Vi hjälper dig gärna med ditt ärende.
Du kan ringa till oss på 0321-53 02 00 (vardagar kl. 08.00 – 12.00 och 13.00–15.00). Eller skicka ett mail till oss via info@ostrakindselkraft.se.
Om du vill teckna ett avtal med oss så är det enklast och snabbast om du gör det via här. Fyll i dina uppgifter och teckna ditt avtal redan idag.
All information som kretsar kring elen och din flytt hittar du här.
Vi avläser alla mätare varje natt via radiokommunikation.
Vi hjälper dig gärna när du behöver hjälp med att fälla träd eller om du är i behov av en kabelvisning. Kontakta oss i god tid, helst några dagar innan markarbeten startar. Under kontorstid kan du vanligtvis nå oss under numret 0321-53 02 02. Eller skicka ett mail till oss via info@ostrakindselkraft.se.
Det som påverkar dina månadskostnader är din förbrukning och ditt elpris. Förbrukningen kan skilja sig från månad till månad, särskilt under de mörka och kalla månaderna på året.
Östra Kinds Elkraft ek. för är ditt elnätsföretag. Vi fakturerar en fast avgift baserad på din huvudsäkring samt en kostnad för varje kilowattimme (kWh) som överförts till dig. Om du har valt oss som ditt elnätsföretag och samtidigt väljer Östra Kinds Elkraft AB som ditt elhandelsföretag, så får du dina kostnader för elnät och elhandel på samma faktura.
Om du däremot väljer ett annat elhandelsföretag än oss får du två fakturor – en avseende elförbrukningen och en avseende transporten av el.
Din faktura kommer i början av varje månad. Förfallodagen är den sista dagen i samma månad. Använder du autogiro så dras fakturan automatiskt på förfallodagen.
Alla kunder får 12 fakturor per år.